Image default
  • Home
  • News
  • Choć oficjalna specyfikacja Playstation VR głowy nie urywa – jestem pewien, że to będzie świetny headset!
News

Choć oficjalna specyfikacja Playstation VR głowy nie urywa – jestem pewien, że to będzie świetny headset!

Playstation VR to dla mnie taki przyczajony tygrys, ukryty smok – samo Sony nie rozpieszcza nas materiałami z tego headsetu, a nawet jeśli – giną gdzieś w zalewie informacji od konkurencji. Tym niemniej, jak już trafi się na opinie ludzi, którzy mieli okazję z niego skorzystać, zawsze są pozytywne i uznaje się Playstation VR za pretendenta do tronu wirtualnej rzeczywistości. No tak jak się prezentuje od strony technicznej? Poniżej specyfikacja:

[showads ad=rek3]

Wyświetlacz: OLED 5,7 cala

Rozdzielczość: 1920xRGBx1080 (960xRGBx1080 na oko)

Odświeżanie: 120 Hz

Opóźnienie: poniżej 18ms

Pole widzenia: ok. 100 stopni

Akcelerometr i żyroskop: obecne

Wykrywanie ruchów głowy: w pełnych 360 stopniach z pomocą 9 lamp LED

Dźwięk: Audio 3D z wejściami stereo jack i mikrofonowym

Interfejs: HDMI oraz USB

No i co, wyrwało Cię z kapci? Mnie też (nie). Tak na sucho, przegrywa z moim prywatnym faworytem, czyli HTC Vive, który przy okazji umożliwia poruszanie się po pomieszczeniu. Dodatkowo, ten drugi posiada większą rozdzielczość (2160×1200 pikseli) oraz ponad 110 stopni pola widzenia.

HTC Vive - 90sekund.pl
HTC Vive – 90sekund.pl

Z drugiej strony, ma jedną, niepodważalną zaletę: jest kompatybilny tylko i wyłącznie z Playstation 4. Jasne, oznacza to, że konsole również trzeba posiadać, ale dzięki temu masz pewność, że wszystko pójdzie tak jak należy, w przeciwieństwie do różnych konfiguracji komputerowych. A już widzę przyszłe problemy: albo karta graficzna za słaba, albo procek nie uciąga, albo coś tam jeszcze, z czego każdy element ma wpływ na ostateczne przeżycia. Tutaj czegoś takiego nie ma. Masz konsolę, kupujesz headset, wszystko śmiga.

Jestem też ciekaw, jak wypadnie kwestia samego dźwięku i na ile to audio 3D jest rzeczywiście przestrzenne. Byłbym o to jednak spokojny, bo Sony znane jest z dobrej jakości dźwięku, która nierzadko obecna jest chociażby w smartfonach, już nie mówiąc o dedykowanym sprzęcie do odtwarzania muzyki.

[showads ad=rek2]

Zeszłoroczny prototyp Morfeusza - fot. Sony
Zeszłoroczny prototyp Morfeusza – fot. Sony

Robi się zdecydowanie ciekawie, a przyszły rok będzie rozliczeniem z obietnic nie tylko Japończyków, ale i pozostałych firm wkraczających w działkę VR. HTC przetrze szlaki, gdyż ma ukazać się jeszcze w tym roku i jak dla mnie – mógłby to zrobić już teraz, gdyż naprawdę niczego mu nie brakuje, choć podejrzewam, że chodzi o opracowanie nowej zawartości i odpowiedni skonfigurowanie platformy Steam VR. Playstation VR ma mieć premierę w pierwszej połowie 2016 roku i naprawdę chciałbym, by okazał się godnym headsetem. A wszystkie przesłanki świadczą, że tak właśnie się stanie.

[showads ad=rek3]

Źródło: frequentgadget

Czytelniku Bloga Technologicznego 90sekund.pl, bardzo dziękuję, że jesteś ze mną. W związku z tym, że od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, aby móc dalej korzystać z Bloga 90sekund.pl musisz wyrazić zgodę na przechowywanie w urządzeniu, z którego odwiedzasz moją witrynę tzw. plików cookies oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych i innych danych pozostawianych w czasie wizyty na Blogu 90sekund.pl zapisywanych w plikach cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych przez Administratora Bloga 90sekund.pl, którym jest firma Grupa Niedźwiedź Michał Brożyński. Twoje dane mogą też być przetwarzane przez zaufane podmioty, których listę znajdziesz w Polityce Prywatności, a są to podmioty odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie Bloga 90sekund.pl i oferowanie spersonalizowanych treści oraz reklam. Zgadzam się Polityka Prywatności

Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO