Image default
Apple Music

Muzyczna (zimna) wojna trwa w najlepsze

Od momentu zapowiedzi Apple Music na rynku muzycznym, a konkretnie wśród operatorów, którzy dostarczają streamingową muzykę, dzieje się naprawdę sporo. Poruszenie jest duże i praktycznie codziennie możemy czytać o jakiś ruchach głównych rywali. Oczywiście aktywne jest Spotify i choć na razie są to bardziej działania, które polegają na zbrojeniu się, to słusznie Szwedzi przygotowują się na nieuniknioną kontrofensywę. A ja tylko zacieram ręce.

[showads ad=rek3]

Meritum tego wpisu to przede wszystkim informacja o nabyciu przez Spotify firmy Seed Scientific. Po co taki ruch? Otóż, jest to firma, która zajmuje się analizami pozwalającymi na zwiększenie dokładności np. dostarczania bardziej trafionych w nasze gusta piosenek. Innymi słowy chodzi o informacje. A nie od dziś wiadomo, że w nowoczesnej wojnie to właśnie informacja jest najpotężniejszą bronią. Tak więc nie jest to takie bezsensowne i małostkowe, jakby mogło się z początku wydawać. Co najlepsze Seed Scientific wcześniej dostarczało takie same informacje dla… Apple Beats Music.

Spotify - 90sekund.pl
Spotify – 90sekund.pl

Podoba mi się, że Spotify nie śpi i jest świadome, że walka z Apple Music będzie trudna. A kalifornijczycy mają naprawdę mocną broń, jaką są pieniądze. Tego niestety w Spotify brakuje i w tym względzie pójście na wymianę ciosów z Apple skończy się sporym krwawieniem i być może nawet zgonem. Bardzo bym tego nie chciał, bo nie chcę przenosić się nigdzie indziej.

[showads ad=rek2]

Może to i kwestia przyzwyczajenia, ale Spotify spełnia moje oczekiwania, jestem płatnym subskrybentem i liczę, że Szwedzi mnie nie zawiodą. Nie ma ochoty na wymuszanie na mnie, z jakiego źródła mam słuchać mojej ulubionej muzyki. Póki co nie martwię się, bo widzę, że Spotify nie zamierza oddać łatwo pola walki. Pytanie tylko, co jest potężniejsze w tej wojnie – informacja czy pieniądze? Czy zbroja i działa, które szykują, wystarczą, by bić się jak równy z równym z Apple Music?

Źródło: tnw

Czytelniku Bloga Technologicznego 90sekund.pl, bardzo dziękuję, że jesteś ze mną. W związku z tym, że od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, aby móc dalej korzystać z Bloga 90sekund.pl musisz wyrazić zgodę na przechowywanie w urządzeniu, z którego odwiedzasz moją witrynę tzw. plików cookies oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych i innych danych pozostawianych w czasie wizyty na Blogu 90sekund.pl zapisywanych w plikach cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych przez Administratora Bloga 90sekund.pl, którym jest firma Grupa Niedźwiedź Michał Brożyński. Twoje dane mogą też być przetwarzane przez zaufane podmioty, których listę znajdziesz w Polityce Prywatności, a są to podmioty odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie Bloga 90sekund.pl i oferowanie spersonalizowanych treści oraz reklam. Zgadzam się Polityka Prywatności

Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO