Nokia sprzedaje mapy HERE za 2,8 mld EUR – branży motoryzacyjnej

0

Nokia w oficjalnym komunikacie prasowym informuje, że ma za sobą kolejny etap transformacji, którym była sprzedaż biznesu smartfonowego, a teraz kartograficznego. Mapy Nokii HERE trafiają w całości w ręce motoryzacyjnego konsorcjum złożonego z trzech firm: Daimlera, BMW i Audi. Transakcja została wyceniona na 2,8 mld euro.

[showads ad=rek3]

Wielokrotnie na łamach tego bloga podkreślałem, że Nokia HERE to jedne z najlepszych map. Za darmo oferują dostęp do nawigacji dla całego świata. Pobrać można je bezpłatnie do trybu offline i bez konieczności łączenia się z siecią – co w przypadku licznych wyjazdów zagranicznych jest szczególnie ważne z uwagi na koszty w roamingu – podróżować. Zresztą zarządzanie mapami w pamięci jest znacznie lepsze niż pobieranie wycinków z Google Maps.

Mapy Nokii HERE trafiają na smartfony Samsunga - fot. Nokia

Mapy Nokii HERE trafiają na smartfony Samsunga – fot. Nokia

Ale to nie jedyne zalety Map HERE. Nokia postarała się, aby odwzorowywać w trójwymiarze budynki, a popularne centra handlowe podzielono na piętra wg tego, jak są zaprojektowane i każdy może zobaczyć, jakie są w nich sklepy. Działa to również w Polsce, zatem przy spacerowaniu z nawigacją po obcym mieście – jak znalazł, tym bardziej że w opcji HERE Drive Plus jest również tryb uczący się naszych tras, dzięki czemu w razie korków apka zaoferuje alternatywne trasy!

Mapy Nokia HERE - fot. Nokia

Mapy Nokia HERE – fot. Nokia

Mapy Nokii otwarły się w ostatnim czasie na kolejne platformy. Nie są już tylko zarezerwowane dla środowiska Windows Phone, ale zainstalujesz je także na smartfonie z iOS lub Androidem. Pierwszy przed szereg wyskoczył z tym Samsung, który dostarczył specjalną wersję HERE Maps na swój inteligentny zegarek Gear S. Teraz mogą korzystać z aplikacji Nokii wszyscy, a najwięcej skorzysta na niej branża motoryzacyjna.

[showads ad=rek2]

Nokia konsekwentnie idzie na drugą stronę lustra. Infrastruktura sieciowa to teraz jej główne źródło utrzymania. Rozwój technologii, a nie tworzenie produktów. Trochę mi szkoda, bo przywykłem mentalnie do obecności logo tego producenta w urządzeniach konsumenckich.

Źródło: nokia

Share.

About Author

Niedźwiedź - ROAR! Redaktor Naczelny https://90sekund.pl. Pasjonat humanistyki cyfrowej oraz literatury Myśliwskiego, Pamuka, Cabrea i biegania.