Image default
  • Home
  • Google
  • Protestują przeciw Google zdjęciami Erica Schmidta
Google

Protestują przeciw Google zdjęciami Erica Schmidta

Na pewno słyszeliście już o nowej polityce Google (a jeśli nie, to zaległości możecie nadrobić w tym miejscu), która wg zaktualizowanych przez ten weekend zasad, chce wykorzystywać Wasze opinie oraz zdjęcia przy personalizowaniu reklam produktów, wokół których dokonaliście kiedykolwiek jakiejś aktywności. Ale nie wszystkim się to podoba. Wczoraj w serwisie Huffingtonpost pojawił się tekst, wg którego część niezadowolonych użytkowników z nowej propozycji Google, postanowiła zaprotestować przeciwko tym regulacjom w iście społecznościowy sposób!

Nie chcecie, żeby Wasze twarze reklamowały jakieś produkty w sieci? Wklejajcie zamiast swojego, zdjęcia Erica Schmidta – prezesa wykonawczego w Google! A tak przynajmniej robią niektórzy niezadowoleni z nowego rozwiązania. Teraz to jego facjata będzie markować Wasze wpisy. Niby nic takiego, i właściwie pomysłowego, ale Internet jest dość przewrotnym miejscem. Jeśli ludzie poczują flow, to nigdy nie wiadomo, ile z tej hecy wyjdzie Google bokiem. Niemniej ten protest nikogo nie obraża, ani nie atakuje. Taki społeczny zryw googleplusowiczów.

huffington2_90sekund

huffington1_90sekund
Zdjęcia w serwisie Google+ , które w proteście przeciw nowym zasadom wstawiają niezadowoleni użytkownicy – pochodzą z serwisu Huffingtonpost.com

Ale może to być również pretekst do tego, żeby się wreszcie policzyć. Od dawna mówi się, że Google Plus to miasto duchów. Nie mogę zgodzić się z tą opinią z jednego powodu – sam  od lat posiadam tam konto i zauważyłem, że często sięgają po to narzędzie ludzie, którzy mają coś więcej do zaprezentowania niż tylko “słit-focie na fejsie”. Żeby było jasne – osób, które niewiele mają do powiedzenia też nie brakuje, ale pomysł by organizować się w kręgi jest moim zdaniem strzałem w 10., który z czasem z pewnością zaowocuje. Dzięki temu funkcjonujecie wśród społeczności i tematów, które Was i daną społeczność interesują, a moderatorzy dbają o jakość prowadzonych dyskusji.

Zresztą obecne zmiany, które wprowadza konsekwentnie do wielu swoich usług, w tym do Google Plus, wyszukiwarkowy gigant, utwierdzają mnie tylko w przekonaniu, że z czasem przesiadka na chociażby tą platformę społecznościową będzie zwyczajnie opłacalna. Zauważcie, że to Google trzyma wyniki wyszukiwania w swoich rękach. Jeśli jego reklamy wciąż będą się wysoko pozycjonowały, a wraz z nimi Wasze opinie, to rynek sam przyciągnie nowych użytkowników. Pod warunkiem oczywiście, że wszyscy nie będą wyglądali, jak Eric Schmidt ;)

Źródło, foto: huffingtonpost

Czytelniku Bloga Technologicznego 90sekund.pl, bardzo dziękuję, że jesteś ze mną. W związku z tym, że od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, aby móc dalej korzystać z Bloga 90sekund.pl musisz wyrazić zgodę na przechowywanie w urządzeniu, z którego odwiedzasz moją witrynę tzw. plików cookies oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych i innych danych pozostawianych w czasie wizyty na Blogu 90sekund.pl zapisywanych w plikach cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych przez Administratora Bloga 90sekund.pl, którym jest firma Grupa Niedźwiedź Michał Brożyński. Twoje dane mogą też być przetwarzane przez zaufane podmioty, których listę znajdziesz w Polityce Prywatności, a są to podmioty odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie Bloga 90sekund.pl i oferowanie spersonalizowanych treści oraz reklam. Zgadzam się Polityka Prywatności

Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO