Image default
Amazon

Tańsza Moto G 4-gen., bo z reklamami? Tak – od Amazonu!

Reklamy w czytniku Kindle jestem w stanie przeboleć. A nawet je lubię (o zgrozo! – jak można lubić reklamy???). Ale musisz przyznać, że nie są agresywne, poza tym w kolorach szarości, nie atakują, nie migają, nie latają od lewej do prawej, nie włączają automatycznie wideo i nie psują mi ogólnego odbioru czytnika. Nie muszę się wstydzić, kiedy wyjmuję go z torby, że nagle na ekranie wyskoczy mi reklama środków na potencję…

Dlatego nie wiem jeszcze, co myśleć, o tym, że Amazon podobną strategię zaczyna właśnie stosować w porozumieniu z producentami smartfonów. Chcesz tańszy o kilkadziesiąt dolarów model telefonu? Bardzo proszę – ale w wariancie z reklamami, które pojawią się na ekranie blokady. Musisz też posiadać abonament Amazon Prime.

Moto G 4-gen i BLU R1 HD w specjalne ofercie Amazonu z reklamami na ekranach blokady - 90sekund.pl
Moto G 4-gen i BLU R1 HD w specjalne ofercie Amazonu z reklamami na ekranach blokady – 90sekund.pl

W każdym razie – nie mam pojęcia oczywiście, jakie te reklamy będą(?), ale kilka rzeczy mnie nieco niepokoi, czyli chociażby te, o których wspominałem wcześniej, zachwalając reklamy na Kindle, że te na smartfonach tak zjadliwe nie będą. Bo zdecydowanie nie chciałbym niczego latającego na ekranie blokady, ani reklamującego potencję, ani też brzydkich estetycznie obrazów i migających banerów. Mam nadzieję, że nie przesadzam, ale dla mnie to dość ryzykowny model biznesowy. Bo o ile na początku może to być całkiem OK, o tyle już przy upowszechnieniu tego typu wariantów produktowych przez innych producentów – może być różnie.

Drugą rzeczą są dostępne w takim smartfonie na ekranie głównym i zainstalowane na stałe (chociaż można je poukrywać) aplikacje od Amazonu. W takim tandemie – reklamy na blokadzie i apki giganta sprzedażowego na pulpicie, będą witać smartfony Moto G 4-gen. oraz BLU R1 HD swoich nabywców. Można nabyć je bezpośrednio na stronach serwisu TUTAJ i TUTAJ. Amazon nikogo nie skazuje na swoje rozwiązanie. Możesz również kupić obydwa urządzenie bez rabatu. Niemniej zaoszczędzić 50 dol. to jest już jakiś konkret – na smartfonie (BLU) wartym 100 dol.

Tak ma wyglądać jedna z przykładowych reklam na ekranie blokady w BLU R1 HD. Po doblokowaniu będzie widoczna w menu powiadomień - fot. kadr z mat. prom. Amazonu
Tak ma wyglądać jedna z przykładowych reklam na ekranie blokady w BLU R1 HD. Po doblokowaniu będzie widoczna w menu powiadomień – fot. kadr z mat. prom. Amazonu

O ile o Moto G 4-gen. jestem jeszcze spokojny w kwestii wydajności, to w przypadku BLU R1 HD, który nie dysponuje niesamowitymi zasobami, już mniej. I nie tyle chodzi mi o codzienną pracę, co właśnie o doładowywanie treści reklamowych. Inna sprawa, to jak to będzie z systemem operacyjnym? Obydwa telefony działają pod kontrolą Androida, ale jeśli ktoś się uprze, to przecież wgranie innego softu nie powinno być trudne, aby za mniejsze pieniądze mieć chociażby nową Moto G już w wariancie bez reklam ;).

No nic – pomysł Amazonu uważam za chwytliwy i perspektywiczny, szczególnie że Zachód jest już mocno smartfonami nasycony. Za to rynki rozwijające się mogą takie urządzenia przyjmować z otwartymi rękoma, a to oznacza, że jeśli ten trend się upowszechni, z czasem flagowca od przeciętnego średniaka czy budżetowca odróżnisz tym, że nie będzie miał reklam, a marketingowcy umiejętnie wykorzystają ten atut promując wiodące urządzenia.

Moto G 4-gen w specjalne ofercie Amazonu z reklamami na ekranach blokady - 90sekund.pl
Moto G 4-gen w specjalne ofercie Amazonu z reklamami na ekranach blokady – 90sekund.pl

Ale może nie będę wybiegał tak bardzo w przyszłość. Natomiast upowszechnienie tego modelu sprzedaży jest możliwe, bo w końcu seria Moto G zapracowała na uznanie użytkowników i nie zdziwiłbym się, gdyby finalnie to ona cieszyła się największą popularnością na Amazonie. W wariancie z jego aplikacjami i reklamami – oczywiście.

Źródło: businesstoday

7 komentarzy

Master Czerwiec 30, 2016 at 5:50 pm

Oj, chyba Amazon nigdy nie słyszał o root’cie i wgrywaniu custom’owego oprogramowania ;)

Michał Brożyński Czerwiec 30, 2016 at 6:01 pm

Toteż na to zwróciłem uwagę ;). Ale może będzie jakaś blokada na bootloaderze usuwająca gwarancję po jej zdjęciu?

GLOCK Lipiec 1, 2016 at 9:32 am

samo zrootowanie telefonu wiąże się z utrata gwarancji…..choć to też kwestia tego jak serwisy do tego podchodzą.

GLOCK Lipiec 1, 2016 at 9:45 am

czy ja wiem czy to taka super okazja.
pod podanym linkiem moto kosztuje 200$ co na dzień dzisiejszy ok 840pln do tego dochdzą jakieś dodatkowe opłaty + konieczność abonamentu AP+ REKLAMY no i nie wiadomo jak z ewentualna gwarancja (czy bedzie na terenie polski)

POLSKIE CENY MOTO G4 I MOTO G4 PLUS
Moto G4 (2 GB RAM + 16 GB ROM) 1199 zł
czyli tylko/aż 360pln różnicy ale:serwis na terenie polski, brak reklam,brak abonamentu AP!

Michał Brożyński Lipiec 1, 2016 at 11:55 am

Nie do końca. Tego tutaj nie widać, bo musiałbyś być klientem korzystającym z Amazon Prime, ale ta Moto kosztuje 199dol., ale w ramach programu rabatowego z reklamami nabywasz ją za 149dol. Ten drugi smartfon jest więc w cenie 50 dol., co wygląda moim zdaniem na konkretną oszczędność, szczególnie z perspektywy polskiego użytkownika, gdzie faktycznie Moto G 4-gen. wyceniona jest na 1200zł.

GLOCK Lipiec 1, 2016 at 1:00 pm

a to chyba ze tak. wtedy faktycznie cena prawie 50% polskiej ceny rynkowej. tylko pozostaje jeszcze kwestia serwisu, jakości i ilości tych reklam no i na ile trzeba mieć abo na AP??

Michał Brożyński Lipiec 1, 2016 at 2:08 pm

Tak, ale ten Abo na Amazonie to bardzo fajne rozwiązanie dające sporo realnych korzyści. Poza tym, pierwszy miesiąc AP jest za free, więc czemu nie spróbować? Wówczas żadnych kosztów przy zakupie nie poniesiesz, poza tymi tradycyjnymi, jak opłata za produkt etc. Co do serwisu, to wiadomo – jest to wszystko póki co w USA, nas nie dotyczy, ale takie rynki, jak polski, idealnie nadają się na takie rozwiązania, więc jeśli faktycznie Amazon do nas wejdzie na poważnie, to sądzę, że może takimi rozwiązaniami zaskarbić sobie nie jeden portfel.

Komentowanie zamknięte