Image default
  • Home
  • Media
  • Yahoo! szykuje swój serwis wideo i chce podkupić Youtuberów
Media

Yahoo! szykuje swój serwis wideo i chce podkupić Youtuberów

yahoo_logo_90sekund

Yahoo!, żeby stanąć na nogi zatrudnił jedną z najbardziej kreatywnych kobiet, która wcześniej pracowała w Google, czyli Marissę Mayer. Konkurencyjna wyszukiwarka wpierw wybrała się na serię zakupów, a dzisiaj powoli wdraża nową strategię w życie. Wśród niej jest uruchomienie serwisu wideo, funkcjonującego na podobnej zasadzie, co YouTube. Ale, żeby odnieść sukces, trzeba mieć też kilka asów w rękawie.

Firma pod wodzą Marissy Mayer ma pomysły na to, jak się rozkręcić. Wg doniesień serwisu Redcode, szuka sposobu na podkupienie popularnych Youtuberów, by zachęcić ich do przeniesienia swoich aktywności (lub ich części) do nowego dziecka Yahoo!. Podobno ma kusić lepszymi stawkami i wyższymi wpływami z reklam. Wątpię oczywiście, by ktoś, kto ma np. milion subskrybentów w kanale na YouTube, nagle zechciał przerzucić swój program do nowego rozwiązania pod sztandarem Yahoo!, ale niewykluczone, że najbardziej twórczy i kreatywni twórcy zechcą uruchomić swoje inne projekty w świeżej platformie.

Osobna sprawa, że oferta może być bardzo kusząca dla tych, którzy mimo że wciąż raczkują, to są obiecującymi Youtuberami. Zasadniczo, to o nich Yahoo! powinien zawalczyć, bowiem głodni sławy i lepszych pieniędzy, chętniej mogą zmienić barwy, niż ugruntowane gwiazdy. Przy tej okazji może zacząć się walka pomiędzy dwoma firmami o najlepsze wideo-gwiazdy Internetu oraz licytacja na konkurencyjne oferty.

Jakkolwiek dobrze mieć na starcie w portfolio zdolnych ludzi, którzy przyciągną widownię, lepiej byłoby nie startować od zera. Solidne zaplecze w tym aspekcie może zapewnić Yahoo! m. in. Vimeo, prężnie rozwijający się serwis, który przynajmniej mi, kojarzy się jeszcze jako realna alternatywa dla YouTube. I czasami oglądam w nim prezentowane treści, mam nawet swój ulubiony kanał, do którego od czasu do czasu zaglądam. Niemniej, nigdy nie byłem zbyt aktywnym użytkownikiem Vimeo, bo za bardzo wsiąkłem w ekosystem Google, ale zmiany wychodzą często na dobre. Gdyby Yahoo! udało się przejąć ten serwis, walka z YouTube startowałaby z zupełnie innej pozycji.

Źródło, foto: redcode, t3

Czytelniku Bloga Technologicznego 90sekund.pl, bardzo dziękuję, że jesteś ze mną. W związku z tym, że od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, aby móc dalej korzystać z Bloga 90sekund.pl musisz wyrazić zgodę na przechowywanie w urządzeniu, z którego odwiedzasz moją witrynę tzw. plików cookies oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych i innych danych pozostawianych w czasie wizyty na Blogu 90sekund.pl zapisywanych w plikach cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych przez Administratora Bloga 90sekund.pl, którym jest firma Grupa Niedźwiedź Michał Brożyński. Twoje dane mogą też być przetwarzane przez zaufane podmioty, których listę znajdziesz w Polityce Prywatności, a są to podmioty odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie Bloga 90sekund.pl i oferowanie spersonalizowanych treści oraz reklam. Zgadzam się Polityka Prywatności

Polityka Prywatności, pliki Cookies i RODO